Den ledande plattformen för familjejuridik

Ett modernt och lättanvänt system som effektiviserar er administration och ökar er lönsamhet

Våra tjänster

Ärendehantering

Digitalisera och effektivisera era processer och arbetsuppgifter med ett ärendehanteringssystem som kan anpassas efter er verksamhet. Med Hilja kan ni enkelt följa och hantera samtliga familjejuridiska ärenden med överlägsen överblick och kontroll. 

Snabb och enkel registrering av ärenden
Effektivisera uppstart av ärenden med automatisk inhämtning av uppgifter och anpassade aktivitetslistor

Anpassat utfrån er verksamhet
Få dina vyer och flöden anpassade till dina processer och arbetssätt

Optimerat för samarbete
Öka samarbetet, minska personberoendet och eliminera dubbelarbetet. Med noteringar på ärendet och tydlig historik kan du snabbt sätta dig in i och hantera samtliga ärenden

Enkelt att använda 
Hilja är lika enkelt att använda på mobil och läsplatta som på dator. Ha säker tillgång till dina ärenden, när och var du vill.

Informationsinsamling

Vi samarbetar med finans- och försäkringsaktörer samt myndigheter för att underlätta informationsinhämtning till era ärenden. Beställ kapital- och räntebesked, transaktionsutdrag,  skuldsaldon, uppgifter om försäkringsinnehav och registerutdrag med ett par knapptryck

Enkel beställning med korta ledtider
Våra samarbeten med tjänsteleverantörer möjliggör för er att inhämta information från 150+ tjänsteleverantörer – snabbt, enkelt och effektivt!

Bättre överblick och uppföljning
Samla dokument och information från tjänsteleverantörer digitalt och få full kontroll och överblick över samtliga ärenden och uppdrag. 

Avveckling

Adressändra, avsluta eller överlåt dödsboets avtal, tjänster och medlemskap hos 1400+ tjänsteleverantörer med ett par knapptryck

Effektivisera ert arbete
Med ett par knapptryck avslutar ni dödsboets engagemang hos , begär återbetalningar och få fakturainformation samlat på ett ställe

Öka medarbetarnöjdheten
Låt personalen spendera tid på mer värdeskapande aktiviteter istället för att posta, ringa, maila och följa upp tjänsteleverantörer.

Få bättre överblick och uppföljning
Samla dokument, bekräftelser och information från tjänsteleverantörer digitalt och få full kontroll och överblick över samtliga ärenden och uppdrag. 

Självbetjäning

Hjälp era kunder att hjälpa sig själva med Hiljas självbetjäningsverktyg. Med ett par knapptryck får efterlevande hjälp med att avsluta eller överlåta dödsboets avtal, abonnemang, medlemskap och sociala medier

Snabb och enkel hantering av avtal, abonnemang och medlemskap 
Vi hjälper till med snabb och säker hantering av dödsboets engagemang samt tillhandahåller verktyg och guider för att hjälpa till att reda på vad som behöver hanteras

Nedstängning av sociala medier
Vi hjälper till att avsluta den avlidnes konton på sociala medier eller göra om dessa till minneskonton

Begäran av återbetalningar
Vi säkerställer utbetalningar av eventuella tillgodohavanden och innestående saldon

Allting samlat på samma ställe
Vi hjälper till att sortera bort bruset så att efterlevande får all viktig information från tjänsteleverantörerna samlat på ett och samma ställe

Årets branschpris 2024

Vi är stolta och glada över att ha blivit tilldelade utmärkelsen Årets branschpris 2024 av Sveriges Begravningsbyråers Förbund med motiveringen:

“Genom att erbjuda en unik plattform som integrerar teknologi och juridisk expertis möjliggör denna leverantör en smidigare och mer transparent process för efterlevande, begravningsbyråer och jurister”

Varför Hilja

Full kontroll och överblick

Med Hilja får du och dina kollegor bättre kontroll och överblick över era ärenden. Säkerställ rätt åtgärder vid rätt tidpunkt genom smarta aktivitetslistor, anpassningsbara uppföljningsvyer och automatiserade påminnelser

Ökad medarbetarnöjdhet

Vi är glada och stolta över våra fina kundrecensioner och vårt goda rykte. Med Hilja får medarbetarna mer tid till värdeskapande aktiviteter och minimerar onödig administration

Intern effektivitet och stärkt konkurrenskraft

Hilja används av framåtlutade juridikbyråer som vill öka effektiviteten och kvaliteten i sina familjejuridiska ärenden

Vi började också med en demo!

Kontakta oss

010-1881558