Avsluta eller överlåt dödsboets avtal, konton och abonnemang med ett par knapptryck

Att sätta sig in i organisationernas olika rutiner och kontakta alla en och en är ofta en komplicerad och tidskrävande uppgift för efterlevande. Hilja hanterar detta åt er så ni istället kan fokusera på minnena och sörjandet.
Hur fungerar det?

Hos begravningsbyrån får du tillgång till ett webbaserat verktyg där du med ett par knapptryck:

Vad säger efterlevande?

5/5
"Detta är den bästa tjänsten man kan nyttja i den jobbigaste/tråkigaste stund man kan vara med om i livet"
Kent, Vindeln
5/5
"Hilja bidrar med ovärderlig hjälp när det gäller att avsluta och överta olika avtal och abonnemang i samband med dödsfall av nära anhörig. Enkel tjänst att använda, jag fick snabb hjälp med alla uppdrag och slapp sitta i timtal i telefonköer"
Charlotta, Furulund
5/5
"Användandet av Hilja har sparat många timmars arbete som annars hade lagts ner på att hitta kontaktuppgifter/mail/telefon. Dessutom lite pengar tillbaka som annars hade brunnit inne. Mycket smidigt och outstanding snabbhet och support"
Jimmy, Älmhult

Vanliga frågor

Här nedan hittar du svar på några av de vanligaste frågorna

Vi erbjuder just nu endast tjänsten via begravnings- och juridikbyråer runt om i Sverige. Kontakta din begravningsbyrå så hjälper de dig att registrera ett konto.

Nej, Hilja är en webbaserad tjänst. Detta innebär att du kan använda tjänsten från valfri dator, mobiltelefon eller surfplatta utan att behöva ladda ner någon app.

Nej, ditt konto är aktivt i nio månader och under denna period kan du lägga till så många organisationer du behöver, när du vill.

Post, kontoutdrag och eventuellt e-post ger dig inblick i vilka engagemang som kan behöva hanteras. I tjänsten finns verktyg och tips som hjälper dig att ta reda på vad som behöver hanteras.

Vi använder endast de uppgifter som organisationerna behöver för att kunna hantera begäran om uppsägning eller överlåtelse.  Vi säljer aldrig uppgifter som delas med oss.

I genomsnitt tar det ett par arbetsdagar innan organisationerna hinner behandla uppdraget och färdigställa det.

Vi har just nu över 1000 organisationer i tjänsten och arbetar kontinuerligt med att utöka våra samarbeten. Saknar du en organisation finns möjligheten att lägga till den i ett formulär och vi kommer då göra vårt bästa för att hantera det åt dig.

På sidan “Mina uppdrag” följer du status i realtid för dina uppdrag. Du får notiser i tjänsten så fort något nytt händer med dina uppdrag och om det är viktig information vi behöver delge dig så informerar vi dig även via mail.